PROJECT

PROPERTY RENTAL PROJECT DEVELOPMENT & MANAGEMENT 

プロジェクト。

不動産賃貸プロジェクト開発&マネジメント

 

DEVELOPPER L ATTRACTIVITE DU JAPON AUPRES DU TOURISME ET DU BUSINESS-TOURISME

日本の魅力を開発するため。文化観光やビジネス観光

LIVE-IN & Rent Management. LIVE-IN&レンタル管理 Place: Japan, kansai 場所:日本、関西

Long-term project with local team work/family involvment:長期プロジェクト。地元チーム/家族と

 

 

BUSINESS MODEL 

 

Type: tourists targets, Premium designer/ Art House, Living- working space

タイプ:観光客のターゲット、プレミアムデザイナー/アートハウス、Living-作業スペース

Win-win-win: owner-guests-staffs ( local government promotion )

ウィン・ウィン・ウィン:所有者ゲスト・スタッフ(地方政府の振興)

 

 

 

Zoning category : 1, Residential, commercial area  ゾーニングカテゴリー:1、住宅、商業エリア

Type: house, machiya, kominka, Akiya, mansion  タイプ:家、町家、kominka、秋谷、アパート

Surface/ capacity: 8 - 12 guests; about 150-200 M2. including bedrooms, living room, kitchen, bathroom, WC, office desk, terrace cafe bbq space ( optional), outdoor, garage, meeting / party / workshop space/ atelier, ( FABLAB type / 

 

表面/容量:8から12名様。約150200 M2。リビングルーム、キッチン、バス、トイレ、事務机、テラスカフェバーベキュースペース(オプション)、屋外、ガレージ、会議/パーティー/ワークショップスペース/アトリエ、(FABLABタイプ/、ベッドルームを含みますwww.makery.info ), storage room. 倉庫

 

Japan / tourism  OVERVIEW / 日本 statistics  概要/統計 

TARGET MARKET- 目標市場

Source: Japan Tourism Agency  出典:観光庁

www.tourism.jp : Data per country  国ごとのデータ

www.kansai.gr.jp. : kansai Database  関西データベース

 

www.mlit.go.jp. : PDF : 

visited cities, Osaka ranking, Destinations by origin, Purpose of visit in Japan per contry, Expenses by country, Expenses by type, Most purchased products by category, Satisfaction of travel (%), Survey: Reason of visit ( 50% business), Basic infos on individual prefecture ( p 52 : Hyogo), Competitive advantages over other prefectures ( p 57), Tourist density per Km2 ( p 60, 62 ).  訪問した都市は、大阪のランキング、起源によって目的地は、タイプによって、国、費用によって国ごと、日本の訪問、経費の目的は、ほとんどが、カテゴリ別に旅行(%)の満足度を商品の購入、調査:訪問の理由(50%事業)、個々の県の基本に関する情報(P52:兵庫県)、他県(P57)、平方キロメートルあたりの観光密度(P6062)の上に競争上の優位性。

 

www.nippon.com : In English:/ enter key-words:

-Favoriser la démolition et le réemploi des maisons vacantes

-Les maisons traditionnelles japonaises, toujours d'actualité

 

-Le Japon peut-il devenir un grand pays touristique?

 

Télécharger
tourismSTATSuk.pdf
Document Adobe Acrobat 4.1 MB

JAPAN REAL ESTATE MARKET INFOS  日本の不動産市場に関する情報

 

réal-estate for sale-country side :

 

ex: SMALL HOUSE, 4 BDR IN KYOTO, 50M2, RDC, 4,800,000 JPY

www.realestate.co.jp/forsale/view/376586

 

Ex: 80M2, Osaka, Tsukamoto 2 floors house. rdc, 5 bdr, 15,500 000 jpy. renovee. Station Tsukamoto JR LINE.: groth yield 10 percent

https://www.realestate.co.jp/forsale/view/382360

 

Ex:

OSAKA, Tsurumi, 3 ldk house, 83M2, 7,900,000 jpy:

www.realestate.co.jp/forsale/listing?prefecture=JP-27&min_price=2000000&building_type=house

 

Seen on Osaka TV , mid- class Asian tourists couple, 大阪のテレビで見た、ミッドクラスアジアの観光客のカップル、

Rbnb hosts, 7,000 ¥ / night, Osaka, x 2 p x 28 = 392,000. ¥ x 12 = 4,704 000¥ / year

 

7 ~ 9 M2 / room, x 50,000 / month ( shared- house, Loft-type beds)shared-ハウス、ロフトタイプのベッド,  70,000¥ 

Guesthouse type. ゲストハウスタイプ。X 20 = 1,400 000 ¥ x 12 = 16,800 000¥ / year

www.realestate.japantoday.com

Yield  産出12,6%

www.tokyoroomfinder.com

www.century21global.com ( 6,000 + Listings)

www.tokyopremiumrealestate.com

www.japanpropertycentral.com

 

SURVEY from tourists in Japan  日本の観光客からの調査

 

tourism in Japan 日本の観光

 

www.wikipedia.org

 

ADVANTAGES  利点

- KANSAI

More traditional and 2:30 hrs from Tokyo, easy, fast commutation, 20 min from airports, cheaper than tokyo, all consulates around, between traditional Kyoto, Kobe, Ise, Nara, Japanese Onsens, mountains, ski, yachting, hiking, better air, strong food culture, less aggressive than Tokyo, USJ, ranking 2 best place to live, TW network/ knowledge, Suzuka racing, cycling, ride..

99% of foreign guests, English support/ web, online easy booking # 1

Weakened yen good for Asian countries.

Relaxing in country side

CURRENT ONLINE ACCESS AND PLATFORMS

- 関西

東京、簡単、高速整流、空港から20分、より多くの伝統的な230時間安く、東京よりも、すべての領事館の周りに、伝統的な京都、神戸、伊勢、奈良、日本の温泉、山、スキー、ヨット、ハイキング、より良いの間空気、強力な食文化、生活する2最高の場所をランク付けする、東京、USJ未満積極的、TWネットワーク/知識、鈴鹿レーシング、サイクリング、乗ります..

外国人、英語のサポート/ウェブ、オンライン簡単予約#199

アジア諸国のための良好な円安。

田舎でリラックス

 

CHALLENGES / Minuses

 

www.japantoday.com. : Why is Japan such an unpopular tourist destination?なぜ日本は、このような人気のない観光地ですか?

Publicity problems, communication,.marketing 

広報の問題、コミュニケーション、.marketing

Worldwide promotion, NHK only.

世界的なプロモーション、NHKのみ。

China has SIZE, Thai has backpackers and resorts, Cambodia historical ruins,..

中国は大きさを有し、タイバックパッカーやリゾートを持っている、カンボジアの歴史的遺跡、..

Too far and too expensive, compared to Asian countries, transports, food, souvenirs, accommodation,..( not for youths/ students..)

遠すぎるとあまりにも高価、アジア諸国、輸送、食品、お土産、宿泊に比べ、..(ない若者/学生のための..

Lost in translation. Sightseeing spots without English signs.

ロストイントランスレーション。英語の兆候のない観光スポット。

Not accustomed to host, talk, with outsiders. Shy attitude.

部外者で、話をホストするために慣れていません。シャイな態度。

Japanese-only convenience: YEs if Resident, NO if short-term.

日本語のみの利便性:はい常駐する場合、NOであれば、短期的。

Cash-society: ATM that accept foreign cards are just few, Change expensive/ ONLY A few PLACES, 

現金・社会:ATM外国カードはごく一部である受け入れ、高価/ ONLYいくつかの場所を変更します

Very few places with Real free wi- fi, including Shinkansen, only members.

新幹線などの実無料のWiFiと非常に少数の場所、メンバーのみ。

No tattoos allowed in many public or Onsens baths.

いいえ入れ墨は多くの公共や温泉浴場では許可されません。

Poor urban planning in many area, ( yoyogi/ Central Park, Ginza/ Park Avenue,etc)

多くの地域の貧しい都市計画、(代々木/セントラルパーク、銀座/パークアベニュー、など)

Bad museums, tiring. 

バート博物館、疲れます。

No place to walk ,sit, relax, garbage bins.

、ゴミ箱を、歩いて座って、リラックスする場所はありません。

Advertising policies: everywhere.

広告ポリシー:どこでも。

Airfare during pic season, Kix tax higher than airfare.

ピークシーズンの航空運賃は、キックスは航空運賃よりも高い課税します。

Exoticism still exist in Asian other countries while it all disappeared in the 70's.

それはすべて70年代に消えながら異国情緒はまだアジアの他の国に存在します

Much of the promoted " beautiful Japan " don't match the reality.

推進する「美しい日本」の多くは、現実と一致していません。

Don't want the hassles of gaijin custom.

外人カスタムの激論をしたくありません。

Just lots of niggling issues that frustrates. Country not much has changed since last 25 years.

失望させるやっかいな問題のちょうどたくさん。国はあまり過去25年以降に変更されました

Costs: third parties intermediaries, agencies etc

コスト:第三者の仲介、代理店など

Stocked in a perpetuating paradox; hell- bent on maintain tradition and order yet cannot survive without advancing.

永続的パラドックスにストック。まだ伝統と秩序の維持にhell-曲がっが進んなしで生き残ることはできません。

Want the foreign visitor to follow and do all of the conforming to a pre conceived local version of good service.

外国人の訪問者が続くと良いサービスの先入観ローカルバージョンに準拠のすべてをしたいです。

Overly stubborn. Dont want to deal with cultural differences.

過度に頑固。文化の違いに対処する必要はありません。

 

Result: 

Coming back a second time or more??

バックもう一回来ます?

People aren't inclined to come and visit unless they already have some ( specific) interest or acquaintance already in Japan ( to guide, translate, support etc OR SOME BUSINESS PURPOSE 

結果:人々は(サポート等、翻訳、ガイドするために来て、彼らはすでに、すでに日本ではいくつかの(特定の)興味や知人を持っていない限り、訪問するように傾斜していません

 

 

PRE-OPENING COSTS オープン前の費用

A Option : Real-Estate agent: A オプション: 不動産 

B Option : Direct Owner: ( No agent costs ) B オプション: 直接所有者:(なしエージェントコスト)

C Option : Foreclosured house / Japan keibai bukken C オプション: 差し押さえ

Example: renovating/renting/ selling properties in Kyoto: 京都の改装/レンタル/販売プロパティ: www.hachise.com

www.foreclosedjapan.com

www.981.jp

www.realestate.co.jp ( foreclosed apartments/ bids)

www.bit.sikkou.jp

 

Ex: tokyo Adachi-ku, city-ward, tokorozawa NPO = 1,000 000 ¥ subsidy for demolition costs to akiya's owner.

例:秋谷の所有者に解体費のため東京都足立区、市区、所沢NPO法人=1,000 000¥ 補助金。

 

(Akiya akichi kanri senta / vacant home & management center )

 

MONTHLY OPERATIONAL  COSTS 毎月の運用コスト

 

Online partner/Promotion costs: オンラインパートナー/プロモーション費用:3% 

PROPERTY Rental fees OR Loan : レンタル料。

 ORローン

¥150,000 ~ ¥300,000 / month 

x 12 = ¥1,800 000 ~ ¥ 3,600 000 / year

 

Personnel/manager salary: 人材/マネージャー給与 :( 1 - 2 units management )1 - 2 units management:

- Manager : 500,000¥ x 12 + bonus = 7,000 000¥

ON-SITE FULL TIME AIRBNB APARTMENT CLEANER NEEDED

- Staff x 2 :  150,000 x 2 = 300,000 

- Navigator : no license ナビゲーター:いいえライセンス

French speaking tourist guide needed (Kyoto-Osaka)

Electricity 電気

Water ( shower/ bath may be billed separately: ex: siesta hotel shower only is 700 ¥ ) 

水(シャワー/バスタブは別々に請求されることがあります。例:ホテルシエスタシャワーのみ¥700です)

Gas ガス

Insurance 保険

Cleaning fees : per check- out クリーニング:アウトチェックあたり

 

Laundry fees : by staff ランドリー手数料:スタッフ

 

ESTIMATED RENOVATION / DECORATION  COSTS -  リフォーム費用の予測

It depends on various factors such as surface/location/age of property etc- 場合によります

 

 

Architect/ renovation : 建築家/リフォーム:

Electricity: 電気

Lighting: 照明:

Air conditioner: エアコン:

Option: オプションpoêle à granulés compressés sans fumée écologique:

http://poele.brisach.com/poele/poele-a-granules.html

 

Poele sans conduit : Brisach, fabricant poêle Brisach, poele sans conduit : rustique, design, contemporain

 Option: SONAR PANELS/ panneaux photovoltaiques

Option: RAIN WATER CONTAINERS/Récupérateurs d eau de pluie a fins de maintenance

 

Plumbing: 配管:

Bathtub x 1: バスタブ :インストール150,000 installed by Royal Home Center

Toilet  x 1: トイレ 100,000 installed by RHC

Washing- machine : 洗濯機100,000

Dryer : ドライヤー 5,000

Flooring: tatamis, carpet tile: フローリング畳、カーペットタイル

Carpentry: 大工:

 

Design/ decoration: デザイン/装飾:

 

CONVECTEUR DE DEVISES CI-DESSOUS: Currency concerter below:

http://www.x-rates.com

SUPPLY COSTS ESTIMATE 家具などの費用

新しい / 中古

Example:

USED:

Japan Auctions and Japanese Shopping - Real time Bidding

NEW:

Furniture: 家具販売店: www.nitori.co.jp

BEDROOMS ベッドルーム

Double bed with mattresses : マットレスを使用したダブルベッド  140,000 x 4 = 560,000

Side table :   サイドテーブル                                      15,000 x 8 = 120,000

LIVING ROOM / KITCHEN  リビングルーム/キッチン

Tv screen :   テレビの画面( Costco)                                             200,000 

Tv cabinet :  テレビキャビネット:                                               40,000

Side :      サイド                                                                      18,000

Counter cabinet :  カウンターキャビネット:                                               38,000

Dining table :   ダイニングテーブル                                                      100,000

Kitchen cabinet with drawers :  引き出し付きキッチンキャビネット:                    50,000

Chairs : 椅子                                                   25,000 x 8 = 200,000

Sofa, armchair, ソファ、アームチェア、 ( 8-12 p ) :              20,000¥/p =. 400,000

OFFICE  オフィス

Desk :   デスク                                                                          25,000

Chair :    椅子                                                      25,000 x 2 = 50,000

Bookshelves :   本棚                                                               35,000

 

 

TOTAL:

 

 

POTENTIAL PARTNERS EXAMPLES

 

Business model like, Sponsoring from partners / contractors/ wholesalers :ビジネスモデルのように、パートナー/請負業者/卸売業者からスポンサー 

EXAMPLES:

www.kohnan-shop.co.jp. : チェーン店 DIY chainstore, 

www.royalhomecenter.com,   DIY, Toto,..

www.tatamilife.com : Daiken レッド畳ユニット1( Red tatami unit 1 ), 

www.Takasho.co.jp : Ever bamboo outdoor/ indoor wall bathtubs partitions, 竹屋内/屋外壁浴槽パーティション www.Mihasishop.jp : 3D boards for walls,ceiling, glass blocks. 壁、天井、ガラスブロックのための3Dボード。

www.nareu.com : traditional handcrafted Japanese partitions, doors.Nigata  伝統的な手作りの日本のパーティション、doors.Niigata

www.tanaka-nao.co.jp : customized Japanese fabrics, curtains, bed covers..Kyoto カスタマイズされた日本の生地、カーテン、ベッドcover..Kyoto

www.misugi.biz : Japanese traditional zori, slippers, sandals.Osaka 日本の伝統的な草履、スリッパ、sandals.Osaka

www.mojoprint.jp : promotion tools, biz cards, posters, flyers, agaki..Osaka  プロモーションツール、ビズカード、ポスター、チラシ、..Osaka

 

www.tenpos.co.jp : New/ used furniture, hotel/ restaurants wholesale. Koshien.新しい/使用の家具、ホテル/レストラン卸売。甲子園。

FUNDS, resources  shikin, shigen 資金、資源

Sponsored by Ku/ prefecture/ Ministry of transport, ( demolition costs, 病棟主催

/都道府県/運輸省、(解体費、1,000 000 ¥ )

FUNDING SYSTEM 資金調達システム

EXAMPLE:

 

www.kickstarter.com

 

ESTIMATED GROSS INCOME BEFORE TAXES 税金等調整前予定総収入

 

UNIT 1 example: UNIT1

6 guests x 5,000 ¥ = 30,000 ¥ / day

X 10 Days = 300,000 x 12 = 3,600 000

X 20 Days = 600,000 x 12 = 7,200 000 

X 30 Days = 900,000 x 12 = 10,800 000 

 

 

UNIT 2 example: UNIT2

premium house, Minami Azabu, 

4F bldg, 4 double beds, bedroom each 12 M2, 

Living + open kitchen 50 M2, 1 x 6 tatamis room, garage 1 car/ bicycles/ luggages, Storage / washing machine,laundry stock, food/ drinks stocks, tools.

Interior patio 6 M2, bathroom 12 M2 with bathtub, washing machine, Italian shower, 2 WC, rooftop with garden, BBQ, hallways with cabinets. Office desk, screen.

Capacity: 8 guests

プレミアムホーム、南麻布、

4Fビル、4ダブルベッド、ベッドルーム、各12 M2

リビング+オープンキッチン50 M21×6畳の部屋、ガレージ1自動車/自転車/荷物、ストレージ/洗濯機、洗濯ストック、食品/飲料の株式、ツール。

インテリアパティオ6 M2、バスルームバスタブ、洗濯機、イタリアのシャワー付きの12 M22トイレ、キャビネット付きの庭園、バーベキュー、廊下付きの屋上。事務机、画面。

容量:8

Rent : 家賃:

1 night : 50,000 ¥ 

X 15 days = 750,000¥ x 12 = 9,000 000¥ / year

X 26 days = 1,300 000 ¥x 12 months = 15,600 000¥ / year

X 30 days = 1,500 000 x 12 = 18,000 000¥ / year

 

Management costs: owner  管理費:所有者

Online partner/Promotion costs: オンラインパートナー/プロモーション費用:3% 

 

Cleaning + 50% of laundry: 洗濯オフ洗浄は+50%:160,000 ¥/ month x 1 p

 

THE OPERATIONAL PLAN 

All is not to be right and guess the future but rather to present a consistent corporate structure

 

where your premises will be? what is your function?  How will you work with the other actors? .. 

 

Renovation, upgrading, management of rented accommodation property: 

options:

-whole house bldg, as guesthouse, for single group, with double multiple bedrooms, as Premium at home vip

-whole house/bldg, as shared house, with multiple single rooms / backpacker type/more affordable

 

 

WORKFLOW / SYSTEM  ワークフロー

 

OPTION : / COMMUNITY CROWDFUNDING Funder: kickstarter project if used: ROI OR FIDELITY CARD

KISSKISSBANKBANK, KICKSTARTER, ULULE,

 

A/ Real-estate agent : fudosan 不動産

Property search, zaisan kenkyu 財産研究

based on JAPANARTHOME POLICY-AGREEMENT watashitashi no yokyu no shita de 私たちの要求の下で

 

B/ BUILDING OWNER:   biru shoyu-sha ビル所有者

None/agrees to policy. motivation: owns some empty building- WITHOUT income-rent

Provides REFURBISHING-FEES kaiso hi o teikyo suru 改装-FEESを提供します

 

NOTE :

SPONSORS MAY SUPPLY materials/labor sponsor wa sayrio/rodo ryoku o kyokyu shimasu スポンサーは、材料/労働力を供給します

under japanarthome supervision tocha no keyaku no shita de 当社の契約の下で

 

CONDITION:  EXCHANGE OF ADVERTISING ON ALL SUPPORTS/ PAPER, ONLINE,ADS, AND INTRO TO OUR VISITORS/SHOPPING TOURS; AND SALES OF THEIR PRODUCTS

- DIY COMPANIES for materials supply for reform/deco

 - TV BROADCASTER / or FREELANCE VIDEOGRAPHER for promotion video

 

BUSINESS ADVERTISING / PROMOTION  ビジネス広告

www.airbnb.com

Locations de vacances à Osaka - Airbnb

www.friendlyrentals.com

Location d'appartements- Louez un appartement pour vos vacances avec Friendly Rentals

WWW.GOVOYAGIN.COM

Experience Handmade Udon Noodle Making - Osaka Tours, Activités et les choses à faire au Japon | Osaka | Voyagin

 

 

C/ TW/HIRO- JAPANARTHOME.COM

 

PROPERTY ESTIMATE - PUROPATY NO CHOSSA -プロパティの魅力の調査

REPAIR,COSTS ESTIMATE KAISHU COSUTO MITSUMORI - 改修コスト見積もり

CONTRACTORS MANAGEMENT KEYAKU SHA KANRI 契約者管理

SALES FORECASTING URIAGE YOSOKU —  売上予測

 

ACCOMMODATION SET-UP SHUKUHAKU SETTOAPPU 宿泊セットアップ

PROPERTY PHOTO SHOOTING PUROPATI NO SHASHIN SATSUE プロパティの写真撮影

TRANSLATIONS HONYAKU 翻訳

OVERSEAS PROMOTION NEGOTIATION KOKOKU NEGOSHIASHON 広告ネゴシエーション

ONLINE BOOKING PUROMOTION, ONRAIN YOYAKU - オンライン予約

 

 

CHECK-INS チェックイン

CHECK-OUTS チェックアウト

UPFRONT/BALANCE PAYMENT MAEBARAI NO KESSAI-BALANCE SHIARAI 前払い決済 BALANCEの 支払い 

 

HOUSE/BUILDING MANAGEMENT SHISAN KANRI 資産管理

BUILDING SECURITY, POLICIES RENTARU POLICY レンタルPOLICY

CLEANING SOJI 掃除

LAUNDRY SENTAKU 洗濯

SITE LIGHT MAINTENANCE SITO NO MAINTENANSU -サイトのメンテナンス

STAFF MANAGEMENT STAFF KANRI STAFF管理

ACCOUNTING KAIKE/KANRI 会計/

 

 

FOLLOW-UP FAROAPPU / KAIHATSU ファローアップ/ 開発

 

BUSINESS POLICIES AND AGREEMENT- ビジネスポリシーと契約

EXAMPLE:

Q-07 5minutes à pied NAMBA 4CHAMBRE - maisons à louer à Ōsaka-shi

 

JAPAN TAXES  日本の税金

Japan taxes infos : source :日本はに関する情報を税:ソースを:

www.jetro.go.jp

 

www.japan-guide.com

 Real estate in Japan juridical infos:

www.lawyerjapanese.com

 

OTHER OPTIONAL EXAMPLE OF USE: development phase

 

private Chef, parties, 

Driver 

Guide tours/entertainment-Tax-free shops, DON-Quijote point cards, partnership with companies,..corporate tourism

Handcrafting tours, culinary ballads,etc

other  dancer, performer,  

 

 

 

WWW.TSUMARI-ARTFIELD.COM

http://www.tsumari-artfield.com/dreamhouse/reservation/